Binnen onze coachtrajecten pakken wij de hulpvraag van de cliënt bij de bron aan. Hierbij zien wij niet alleen de werknemer, maar de mens in zijn geheel. Het coachen van sensitief talent is niet alleen een investering in individuen, maar in de toekomst van je organisatie. Door deze unieke kracht te omarmen en te ondersteunen, creëer je een inclusieve en innovatieve werkomgeving waarin alle medewerkers kunnen floreren.
In de huidige dynamische en snel veranderende werkomgeving erkennen steeds meer organisaties de waarde van diversiteit aan talenten. Sensitieve medewerkers vormen een unieke kracht binnen je team, maar hebben vaak extra ondersteuning nodig om te bloeien. Onze coachtrajecten bieden hierin een waardevolle oplossing.
Sensitieve medewerkers bezitten unieke kwaliteiten zoals creativiteit, een groot empathisch vermogen en oplossingsgerichtheid.
Onze ondersteuning helpt voor inzicht in de voorwaarden om deze kwaliteiten ten volle in te zetten en te ontwikkelen. Dit voegt waarde toe aan de organisatie.
Sensitief talent heeft een grotere kans op stress onder meer door een groter gevoel van verantwoordelijkheid en omdat perfectionisme op de loer ligt, net als een verhoogde kans op overprikkeling.
Beter leren omgaan met stress en druk verhoogt niet alleen het persoonlijk welzijn, maar ook de productiviteit en betrokkenheid.
Het communiceren van behoeften en gevoel is essentieel voor sensitieve werknemers. De ontwikkeling van communicatieve vaardigheden gericht op het aangeven van grenzen en wensen is een belangrijk onderdeel binnen onze trajecten. Dit resulteert in een betere samenwerking binnen teams en een positievere werksfeer.
Onze coaching biedt de ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Sensitieve medewerkers krijgen de kans om hun krachten en zwaktes te identificeren, wat leidt tot meer zelfvertrouwen en een sterkere rol binnen het team. De opgedane inzichten en bruikbare tools zijn een levenlang waardevol.
Door te investeren in coaching toon je als werkgever aan dat je waarde hecht aan het welzijn en de ontwikkeling van je medewerkers. Dit leidt tot een hogere tevredenheid onder werknemers en vermindert het verloop, wat kosten bespaart op lange termijn.
Sensitieve mensen ontvangen net zoveel prikkels als anderen. Het verschil is de diepgaande verwerking ervan en vervolgens de intense reactie daarop. Dit geeft een schat aan informatie en zorgt voor een bijzonder profiel. Lees meer..
De kans is dus vrij groot dat er binnen jouw organisatie of team mensen werken met een bovengemiddelde sensitiviteit. Herkenbaar is het empathisch vermogen, de mensgerichtheid of de aandacht voor details. Maar minder herkenbaar is het perfectionisme, het grote verantwoordelijkheidsgevoel, het grote rechtvaardigheidsgevoel of zich onbegrepen voelen. Deze eigenschappen liggen vaak niet aan de oppervlakte of worden zelfs niet eens bij de personen zelf duidelijk herkend, terwijl de oorzaak van uitval meestal in deze laatst genoemde eigenschappen ligt.
Neurodiversiteit geeft de verschillen aan in hoe mensen denken, communiceren en prikkels verwerken. Ook hoogsensitiviteit valt onder neurodiversiteit.